CIS Bydgoszcz

Bydgoszcz coraz piękniejsza! Nowy/ Stary Rynek. Muzeum Mydła. Wyspa Młyńska. Fontanna Potop.

W ubiegłym tygodniu wszystkie edycje (56, 57 i 58) zwiedzały Muzeum Mydła i Historii Brudu. Wizyta w tym muzeum jest szczególna. Już od wejścia intensywne zapachy wprowadziły nas w stan przyjemności i zaciekawienia.

Za kotarą czekały na nas zaskakujące fakty, ciekawe opowieści i anegdoty o historii mydła i higieny człowieka od czasów babilońskich, aż po mydło zrobione według własnej koncepcji. Zwiedzając ekspozycje poznawaliśmy skład pierwszego mydła, historię pierwszych toalet i łaźni, zajrzeliśmy do zamków we Francji, sklepu kolonialnego oraz bydgoskiej pralni, próbowaliśmy też dociec co było barwnikiem mydeł i co się kryje pod siedziskiem fotela?;))

Naszą wędrówkę po ekspozycjach skończyliśmy w czasach PRL, które pamięta jeszcze wielu z nas. Będąc w muzeum brudu nie sposób nie wspomnieć o pralce Frani i jej wszechstronnym zastosowaniu. Było też o koralach PRL-u i Zielonym Jabłuszku.

Następnie wyszliśmy naprzeciw Panu Twardowskiemu, korzystając z przychylności pogody udaliśmy się na spacer podziwiając nasz Nowy/Stary Rynek, Wenecję Bydgoską, dalej swoje kroki skierowaliśmy w stronę Wyspy Młyńskiej i Mostu Jana Kiepury, mijając Biały Spichlerz, następnie Operę Nova, by wreszcie dotrzeć do słodkiego zakończenia wycieczki naszej ulubionej, ostatnio lodziarni. Ogromna przyjemność zamknięta w zimnej kulce – do wyboru czekoladowej, truskawkowej, pistacjowej lub cytrynowo- miętowej ….jak kto lubi! Pychota! :))